KONKURS SOPOCKIE PERŁY

Sopockie Perły wybrane
[2019-12-06]
Nagrody Sopockie Perły rozdane! Podczas uroczystej gali, zorganizowanej 5 grudnia w hotelu Sofitel Grand Sopot, poznaliśmy laureatów pierwszej edycji konkursu. Nagrody dla najlepszych przedstawicieli branży turystycznej w Sopocie przyznano w pięciu kategoriach. Organizatorem Konkursu i Gali była Sopocka Organizacja Turystyczna we współpracy z Urzędem Miasta Sopotu.
Sopockie Perły po raz pierwszy zagościły w kalendarzu imprez nadmorskiego kurortu. Konkurs zorganizowali dla branży turystycznej miasto Sopot oraz Sopocka Organizacja Turystyczna. Łączna pula nagród wynosiła 25 tys. zł. Zwycięzców wybrała kapituła konkursowa, którą tworzyli: Jacek Karnowski – prezydent Miasta Sopotu, Anna Golec- Mastroianni Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, przewodnicząca Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu Aleksandra Gosk, prezes Pomorskiej Organizacji Turystycznej Marta Chełkowska, wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej Katarzyna Choczaj oraz eksperci tematyczni: Reni Jusis – wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów; Juliusz Machulski – reżyser, scenarzysta, producent filmowy; Jacek Janowski – Dyrektor w Departamencie Promocji i Turystyki Krajowej Polskiej Organizacji Turystycznej (POT); Kamil Sadkowski – kulinarny obieżyświat; Karol Weber – inspektor hotelowy.
– Sopot to perła Trójmiasta. Dokładamy wszelkich starań, aby doskonalić ofertę turystyczną naszego miasta. Chcemy umacniać pozycję Sopotu jako uzdrowiska i miejsca wielu prestiżowych wydarzeń kulturalnych i sportowych. Cieszy nas duża liczba zgłoszeń w pierwszej edycji konkursu. Mamy nadzieję, że na stałe wpisze się w tradycję miasta Sopotu – mówiła Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Anna Golec-Mastroianni podczas otwarcia gali.
Do konkursu zgłosiły się 43 firmy, a rywalizacja w poszczególnych kategoriach była wyrównana. Ostatecznie w gronie zwycięzców znaleźli się: Hotel Haffner – w kategorii Pobyt, kwiaciarnia Fijoł – w kategorii Debiut, Kino Letnie na Molo – w kategorii Wydarzenie, sklep ekologiczny z eko-kawiarnią EKOSOPOT Katarzyna Maliszewska – w kategorii Pro Eko oraz Restauracja Polskie Smaki – w kategorii Kulinaria.
Laureaci:
- Kategoria Debiut
I miejsce – Fjoł Usługi Florystyczne
II miejsce – Sopot loves you – art&souvenir shop
III miejsce – Spacery śladami bohaterów organizowane przez Miejską Bibliotekę Publiczną im. Józefa Wybickiego W Sopocie
Wyróżnienie Specjalne Prezydenta Miasta Sopotu – Księgarnia Smak Słowa
- Kategoria „Wydarzenie”
I miejsce – Kino Letnie na Molo w Sopocie organizowane przez Outdoor Cinema Ent. Sp. z o.o.
II miejsce – Koncert „Zjednoczeni w różnorodności” organizowany przez Bałtycką Agencję Artystyczną BART we współpracy z Hala Gdańsk-Sopot sp. z o.o.
III miejsce – Międzynarodowe zawody w skokach LOTTO CSIO5* Sopot 2019
- Kategoria „Pro eko”
I miejsce – sklep ekologiczny z eko-kawiarnią EKOSOPOT Katarzyna Maliszewska
II miejsce – Hotel Molo
III miejsce – Ośrodek Park 45
- Kategoria „Pobyt”
I miejsce – Hotel Haffner
II miejsce – Victus Apartamenty
III miejsce – Hotel Eureka
- Kategoria „Kulinaria”
I miejsce – Restauracja Polskie Smaki
II miejsce – Bar Przystań
III miejsce – Mamma Mia il Gelato Naturale
Sponsorzy Gali Sopockie Perły
Konkurs Sopockie Perły
KONKURS O SOPOCKĄ NAGRODĘ TURYSTYCZNĄ „SOPOCKIE PERŁY” skierowany jest do przedsiębiorców prowadzących działalność w Sopocie, w szeroko pojętej branży turystycznej. Do udziału zapraszamy wszystkie firmy, których działalność aktywnie kształtuje wizerunek i ofertę turystyczną miasta.
Kapituła Konkursowa, w skład której wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych, wyłoni 5 zwycięzców, po jedynym w każdej kategorii:
-
- Pro eko – za działania nastawione na ochronę środowiska
- Wydarzenie – za najlepsze sopockie wydarzenie sezonu
- Kulinaria – za najciekawszą, najbardziej regionalną ofertę kulinarną
- Debiut – za sukces działalności rozpoczętej w Sopocie w 2019r.
- Pobyt – za najciekawszą, najbardziej jakościową i kompleksową ofertę noclegową w Sopocie
Do Kapituły zaprosiliśmy także osoby ze świata sztuki, mediów i biznesu, które pełniąc rolę honorowych ekspertów pomogą dokonać wyboru zwycięzców i wyróżnionych.
Nagrodą w konkursie jest budżet reklamowy w wysokości 5 tys zł. do wykorzystania na realizację wybranego działania promocyjnego zwycięzcy (zgodnie z Regulaminem Konkursu). Konkurs trwa od września do końca listopada 2019r.
Zgłoszenia konkursowe będą przyjmowane do dnia 30 września 2019 r.
Biuro Konkursu Sopockie Perły
Sopocka Organizacja Turystyczna
Plac Zdrojowy 2, 81-720 Sopot
tel. 501590773
e-mail: a.kaczorowska@visit.sopot.pl
Eksperci
Kamil Sadkowski
Kulinarny obieżyświat, od dziecka podróżował po świecie z dziadkami, gdzie nowe kultury i miejsca poznawał od kuchni. Przeszedł przez niemal wszystkie szczeble pracy w gastronomii. Jego przepisy cechuje prostota wykonania i nietuzinkowy smak. Fascynuje go kuchnia azjatycka oraz street food. Pomysłodawca K5 (autorskiej akademii kulinarnej) oraz współautor książki “Gastrobanda”.
Karol Weber
Inspektor Hotelowy. Hotelarz z wartościowym doświadczeniem i wiedzą zdobytą dzięki pracy w renomowanych hotelach międzynarodowych marek, w Polsce i za granicą. Specjalista hoteli butikowych i luksusowych. Doradza inwestorom przy tworzeniu koncepcji hoteli, pomaga w ich otwarciu, kontroluje jakość obsługi i szkoli personel. Pasjonat podróżowania. Autor bloga Enjoyyourstay.pl, gdzie opisuje trendy w hotelarstwie i podróżach, recenzuje i rekomenduje hotele.
Reni Jusis
Wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, ikona muzyki klubowej w Polsce. Reni Jusis jest jedną z niewielu polskich artystek, która w swej karierze nie ogranicza się tylko do jednego wizerunku i stylu, ale cały czas poszukuje i podąża za najświeższymi kierunkami w muzyce.
Ma na swoim koncie 7 płyt studyjnych, 6 Fryderyków i współpracę z największymi legendami polskiej sceny muzycznej, między innymi: Michałem Urbaniakiem , Urszulą Dudziak, Ewą Bem i Marcinem Pospieszalskim. Jej muzykę można określić jako mieszankę muzyki tanecznej i elektroniki. Jej styl charakteryzują przestrzenne aranżacje i osobiste teksty. Najlepszą wizytówką Artystki są niezwykle dynamiczne i pełne energii koncerty klubowe, które łączą nowoczesny live-act z setami DJ-skimi. Jest propagatorem ekologicznego stylu życia.
Jacek Janowski
Dyrektor w Departamencie Promocji i Turystyki Krajowej Polskiej Organizacji Turystycznej (POT). Specjalizuje się w marketingu terytorialnym. Jego domeną jest kształtowanie i promocja produktu turystycznego. Jest współautorem, jednego z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych przez POT, konkursu „Na najlepszy produkt turystyczny – Certyfikat POT” i wprowadzenia kategorii Złoty Certyfikat oraz modelu wspólnej organizacji konkursu z regionalnymi organizacjami turystycznymi.
Jest pomysłodawcą i koordynatorem Turystycznych Mistrzostw Blogerów oraz projektu promującego turystykę wiejską „Na wsi najlepiej”. Koordynuje również największą akcję promocyjną na rynku krajowym realizowaną przez Polską Organizację Turystyczną pod nazwą „Polska zobacz więcej-weekend za pół ceny”.
Juliusz Machulski
Reżyser, scenarzysta, producent filmowy, założyciel i dyrektor Studia Filmowego ZEBRA, znany jako twórca najpopularniejszych polskich filmów, takich jak: „Vabank”, „Seksmisja”, „Vabank II, czyli riposta”, „Kingsajz” oraz „Kiler”. Autor teatrów telewizji: „Jury”, „19. południk”, „Przerwanie działań wojennych”. Poza bogatą twórczością reżyserską, scenopisarską i producencką, Juliusz Machulski występował też jako aktor. Jest on odtwórcą głównej roli w filmie Krzysztofa Kieślowskiego „Personel” (rok prod. 1975). Laureat wielu nagród i wyróżnień, zarówno festiwalowych i branżowych (w tym, m.in.: 6-krotnie „Złote Lwy” – Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, „Kryształowy Globus” – Międzynarodowy Festival Filmowy w Karlovych Varach, „Orły” – Polska Akademia Filmowa, „Syrenka Warszawska” – Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich, „Złota Taśma” – Stowarzyszenie Filmowców Polskich, 3-krotnie „Złoty Klakier” – Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, 6-krotnie „Złota Kaczka” – pismo „Film” oraz licznych nagród i wyróżnień przyznawanych przez środowisko dystrybutorów za bardzo wysokie wyniki frekwencyjne w kinach)
Kategorie konkursu
1. Pro eko
Dotyczy działań, których celem jest szeroko rozumiana ochrona środowiska, np.: segregacja śmieci, podejmowanie świadomych i konsekwentnych działań prowadzących do ograniczenia zużycia wody i/lub prądu, ograniczenie środków chemicznych, ograniczenie wykorzystania plastiku, szerzenie informacji na temat ochrony środowiska, prowadzenie działań promujących postawy ekologiczne, wdrożenie procesów i procedur pro-środowiskowych itp. Działania mogą być podejmowane jednorazowo lub stanowić cykl zdarzeń.
2. Pobyt
Dotyczy działań, które decydują o wyjątkowości oferty pobytowej, takich jak np.: różnorodność oferty, jej unikatowe cechy, zakres i sposób w jaki adresuje zróżnicowane potrzeby gości – kompleksowość – np. wypoczynku aktywnego, sportowe, kulturalnego itp.; wysoka jakość usług potwierdzona np. oceną na platformach rezerwacyjnych lub w wyniku przeprowadzanej ankiety wśród gości.
3. Kulinaria
Oferta, która w wyjątkowy sposób podkreśla regionalność, łączy lokalność z gustami klientów i współczesnymi trendami, a także wykorzystuje sezonowość; aktywności kulinarne, edukacyjne, które promują lokalne produkty kulinarne; wysoka jakość oferty potwierdzona ocenami klientów na profilach społecznościowych i/lub innych platformach internetowych i/lub status „best seller” potwierdzony odpowiednimi informacjami liczbowymi (liczba zamówień, wzrost do dowolnie wybranego okresu poprzedzającego).
4. Wydarzenie
Wydarzenie lub cykl wydarzeń, o dowolnym charakterze: muzycznym, literackim, sportowym, integracyjnym, poznawczym, kulinarnym itp. adresowane do szerokiego grona odbiorców, promujące Sopot jako miasto różnorodne, nowoczesne, zaangażowane z podaniem liczby, profilu uczestników; wysoka jakość oraz dopasowanie do potrzeb uczestników potwierdzone opiniami uczestników wydarzenia publikowanymi w kanałach social media lub na innych platformach internetowych.
5. Debiut
Działalność gospodarcza w szeroko pojmowanej branży turystycznej – sklep, kwiaciarnia, salon piękności, galeria itp. lub wydarzenie zorganizowane po raz pierwszy w Sopocie wraz z podaniem miar sukcesu debiutu: liczby klientów, stopnia zadowolenia itp.