KONKURS SOPOCKIE PERŁY

Sopockie Perły 2020 wybrane!

Sopockie Perły 2020 – znamy laureatów  II edycji konkursu o Sopocką Nagrodę Turystyczną.

Za nami druga edycja konkursu Sopockie Perły skierowanego do przedstawicieli branży turystycznej w Sopocie. Nagrody zostały przyznawane w pięciu kategoriach: Debiut, Wydarzenie, Pro Eko, Pobyt oraz Kulinaria. W tym roku Prezydent Miasta Sopotu przyznał również specjalne wyróżnienie dla firm, które wykazały się zaangażowaniem społecznym w czasie pandemii COVID-19. Zwycięzcy otrzymali łączna pulę nagród o wartości 25 tys. zł. Nagrody zostały ufundowane przez Miasto Sopot.

W tegorocznej edycji do konkursu zgłosiły się 39 firm, a rywalizacja w poszczególnych kategoriach była bardzo wyrównana. Zwycięzców wybrała kapituła konkursowa, w skład której weszli: prezydent Jacek Karnowski, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej Anna Golec-Mastroianni, szefowa Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu Aleksandra Gosk, prezes Pomorskiej Organizacji Turystycznej Marta Chełkowska, wiceprezes Sopockiej organizacji Turystycznej Katarzyna Choczaj oraz eksperci tematyczni: Reni Jusis – wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, Juliusz Machulski – reżyser, scenarzysta, producent filmowy, Jacek Janowski – dyrektor w Departamencie Promocji Turystyki Krajowej w Polskiej Organizacji Turystycznej, Kamil Sadkowski – kulinarny obieżyświat i Karol Weber – inspektor hotelowy.

Ostatecznie w gronie zwycięzców znaleźli się: Sopotorium Medical Resort
w kategorii Debiut, Spółdzielnia Mieszkaniowa „Przylesie” w kategorii Pro Eko, Restauracja Cały Gaweł w kategorii Kulinaria, Park 45 z ofertą „Lekko Mi” w kategorii Pobyt oraz Bałtycka Agencja Artystyczna BART, która zorganizowała cykl wydarzeń w Operze Leśnej pod nazwą LASY (kategoria  Wydarzenie).

Sopockie Perły to wyróżnienie dla przedsiębiorców działający w branży turystycznej w Sopocie, którzy realizują oryginalne inicjatywy, wpływając tym samym na kształtowanie pozytywnego wizerunku miasta w oczach turystów. Rok 2020 był wyjątkowo trudny dla wszystkich, a szczególnie dla branży turystycznej. Tym bardziej cieszy duża liczba zgłoszeń konkursowych. Wyróżnienie należy się wszystkim uczestnikom konkursu. Bardzo dziękujemy za ciężką pracę i wspólne tworzenie turystycznego wizerunku Miasta Sopotu. Dziękuję również członkom Kapituły Konkursowej oraz ekspertom za zaangażowanie i wybór Sopockich Pereł 2020” – mówi Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej pani Anna Golec -Mastroianni.

SOPOCKIE PERŁY 2020 – Laureaci:

  • Kategoria DEBIUT
    • I miejsce – Sopotorium Medical Resort
    • II miejsce – MammaMia Cafe
    • III miejsce – Radisson Blu Hotel, Sopot
  • Kategoria WYDARZENIE
    • I miejsce – Bałtycka Agencja Artystyczna BART – wydarzenie: LASY
    • II miejsce – Morze Aniołów
    • III miejsce – Hala Gdańsk-Sopot Sp. z o.o – wydarzenie: Bezpieczne Lato z ERGO ARENĄ
  • Kategoria PRO EKO
    • I miejsce – Spółdzielnia Mieszkaniowa „Przylesie”
    • II miejsce – Imperial Apartments
    • III miejsce – Sopot Yoga Karolina Gröning
  • Kategoria POBYT
  • I miejsce – Park 45 – oferta „Lekko Mi”
  • II miejsce – My Story Sopot Apartments
  • III miejsce – SeaSide Sopot
  • Kategoria KULINARIA
  • I miejsce – Restauracja Cały Gaweł
  • II miejsce – Restauracja Pomarańczowa Plaża
  • III miejsce – Bar Przystań
  • Specjalne Wyróżnienie Prezydenta Miasta Sopotu za zaangażowanie społeczne w czasie pandemii COVID-19
    • Imperial Apartments
    • Sheraton Sopot Hotel

Sopotorium Medical Resort –  I miejsce w kategorii Debiut

Bałtycka Agencja Artystyczna BART – wydarzenie: LASY – I miejsce w kategorii Wydarzenie

Spółdzielnia Mieszkaniowa „Przylesie” – I miejsce w kategorii Pro Eko

Park 45 – I miejsce w kategorii Pobyt

Restauracja Cały Gaweł – I miejsce w kategorii Kulinaria

Imperial Apartments –  Specjalne Wyróżnienie Prezydenta Miasta Sopotu za zaangażowanie społeczne w czasie pandemii COVID-19

Sheraton Sopot Hotel – Specjalne Wyróżnienie Prezydenta Miasta Sopotu za zaangażowanie społeczne w czasie pandemii COVID-19

Organizator

Sponsor Główny

Patronat honorowy

Patroni medialni

Konkurs Sopockie Perły 2020

KONKURS O SOPOCKĄ NAGRODĘ TURYSTYCZNĄ  „SOPOCKIE PERŁY” skierowany jest do przedsiębiorców prowadzących działalność w Sopocie, w szeroko pojętej branży turystycznej. Do udziału zapraszamy wszystkie firmy, których działalność aktywnie kształtuje wizerunek  i ofertę turystyczną miasta.

Kapituła Konkursowa, w skład której wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych, wyłoni 5 zwycięzców, po jedynym w każdej kategorii:

    1. Pro eko – za działania nastawione na ochronę środowiska
    2. Wydarzenie – za najlepsze sopockie wydarzenie sezonu
    3. Kulinaria – za najciekawszą, najbardziej regionalną ofertę kulinarną
    4. Debiut – za sukces działalności rozpoczętej w Sopocie w 2020r.
    5. Pobyt – za najciekawszą, najbardziej jakościową i kompleksową ofertę noclegową w Sopocie

Do Kapituły zaprosiliśmy także osoby ze świata sztuki, mediów i biznesu, które pełniąc rolę honorowych ekspertów pomogą dokonać wyboru zwycięzców i wyróżnionych.

Nagrodą w konkursie jest budżet reklamowy w wysokości 5 tys zł. do wykorzystania na realizację wybranego działania promocyjnego zwycięzcy (zgodnie z Regulaminem Konkursu). Konkurs trwa od 1 października do końca listopada 2020r.

REGULAMIN KONKURSU (PDF)
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (PDF)

Eksperci

Kamil Sadkowski

Kulinarny obieżyświat, od dziecka podróżował po świecie z dziadkami, gdzie nowe kultury i miejsca poznawał od kuchni. Przeszedł przez niemal wszystkie szczeble pracy w gastronomii. Jego przepisy cechuje prostota wykonania i nietuzinkowy smak. Fascynuje go kuchnia azjatycka oraz street food. Pomysłodawca K5 (autorskiej akademii kulinarnej) oraz współautor książki “Gastrobanda”.

Karol Weber

Inspektor Hotelowy. Hotelarz z wartościowym doświadczeniem i wiedzą zdobytą dzięki pracy w renomowanych hotelach międzynarodowych marek, w Polsce i za granicą. Specjalista hoteli butikowych i luksusowych. Doradza inwestorom przy tworzeniu koncepcji hoteli, pomaga w ich otwarciu, kontroluje jakość obsługi i szkoli personel. Pasjonat podróżowania. Autor bloga Enjoyyourstay.pl, gdzie opisuje trendy w hotelarstwie i podróżach, recenzuje i rekomenduje hotele.

Reni Jusis

Wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, ikona muzyki klubowej w Polsce. Reni Jusis jest jedną z niewielu polskich artystek, która w swej karierze nie ogranicza się tylko do jednego wizerunku i stylu, ale cały czas poszukuje i podąża za najświeższymi kierunkami w muzyce.

Ma na swoim koncie 7 płyt studyjnych, 6 Fryderyków i współpracę z największymi legendami polskiej sceny muzycznej, między innymi: Michałem Urbaniakiem , Urszulą Dudziak, Ewą Bem i Marcinem Pospieszalskim. Jej muzykę można określić jako mieszankę muzyki tanecznej i elektroniki. Jej styl charakteryzują przestrzenne aranżacje i osobiste teksty. Najlepszą wizytówką Artystki są niezwykle dynamiczne i pełne energii koncerty klubowe, które łączą nowoczesny live-act z setami DJ-skimi. Jest propagatorem ekologicznego stylu życia.

Jacek Janowski

Dyrektor w Departamencie Promocji i Turystyki Krajowej Polskiej Organizacji Turystycznej (POT). Specjalizuje się w marketingu terytorialnym. Jego domeną jest kształtowanie i promocja produktu turystycznego. Jest współautorem, jednego z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych przez POT, konkursu „Na najlepszy produkt turystyczny – Certyfikat POT” i wprowadzenia kategorii Złoty Certyfikat oraz modelu wspólnej organizacji konkursu z regionalnymi organizacjami turystycznymi.

Jest pomysłodawcą i koordynatorem Turystycznych Mistrzostw Blogerów oraz projektu promującego turystykę wiejską „Na wsi najlepiej”. Koordynuje również największą akcję promocyjną na rynku krajowym realizowaną przez Polską Organizację Turystyczną pod nazwą „Polska zobacz więcej-weekend za pół ceny”.

Juliusz Machulski

Reżyser, scenarzysta, producent filmowy, założyciel i dyrektor Studia Filmowego ZEBRA, znany jako twórca najpopularniejszych polskich filmów, takich jak: „Vabank”, „Seksmisja”, „Vabank II, czyli riposta”, „Kingsajz” oraz „Kiler”. Autor teatrów telewizji: „Jury”, „19. południk”, „Przerwanie działań wojennych”. Poza bogatą twórczością reżyserską, scenopisarską i producencką, Juliusz Machulski występował też jako aktor. Jest on odtwórcą głównej roli w filmie Krzysztofa Kieślowskiego „Personel” (rok prod. 1975). Laureat wielu nagród i wyróżnień, zarówno festiwalowych i branżowych (w tym, m.in.: 6-krotnie „Złote Lwy” – Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, „Kryształowy Globus” – Międzynarodowy Festival Filmowy w Karlovych Varach, „Orły” – Polska Akademia Filmowa, „Syrenka Warszawska” – Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich, „Złota Taśma” – Stowarzyszenie Filmowców Polskich, 3-krotnie „Złoty Klakier” – Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, 6-krotnie „Złota Kaczka” – pismo „Film” oraz licznych nagród i wyróżnień przyznawanych przez środowisko dystrybutorów za bardzo wysokie wyniki frekwencyjne w kinach)

Kategorie konkursu

1. Pro eko

Dotyczy działań, których celem jest szeroko rozumiana ochrona środowiska, np.: segregacja śmieci, podejmowanie świadomych i konsekwentnych działań prowadzących do ograniczenia zużycia wody i/lub prądu, ograniczenie środków chemicznych, ograniczenie wykorzystania plastiku, szerzenie informacji na temat ochrony środowiska, prowadzenie działań promujących postawy ekologiczne, wdrożenie procesów i procedur pro-środowiskowych itp. Działania mogą być podejmowane jednorazowo lub stanowić cykl zdarzeń.

2. Pobyt

Dotyczy działań, które decydują o wyjątkowości oferty pobytowej, takich jak np.: różnorodność oferty, jej unikatowe cechy, zakres i  sposób w jaki adresuje zróżnicowane potrzeby gości – kompleksowość – np. wypoczynku aktywnego, sportowe, kulturalnego itp.; wysoka jakość usług potwierdzona np. oceną na platformach rezerwacyjnych lub w wyniku przeprowadzanej ankiety wśród gości.

3. Kulinaria

Oferta, która w wyjątkowy sposób podkreśla regionalność, łączy lokalność z gustami klientów i współczesnymi trendami, a także wykorzystuje sezonowość; aktywności kulinarne, edukacyjne, które promują lokalne produkty kulinarne; wysoka jakość oferty potwierdzona ocenami klientów na profilach społecznościowych i/lub innych platformach internetowych i/lub status „best seller” potwierdzony odpowiednimi informacjami liczbowymi (liczba zamówień, wzrost do dowolnie wybranego okresu poprzedzającego).

4. Wydarzenie

Wydarzenie lub cykl wydarzeń, o dowolnym charakterze: muzycznym, literackim, sportowym, integracyjnym, poznawczym, kulinarnym itp. adresowane do szerokiego grona odbiorców, promujące Sopot jako miasto różnorodne, nowoczesne, zaangażowane z podaniem liczby, profilu uczestników; wysoka jakość oraz dopasowanie do potrzeb uczestników potwierdzone opiniami uczestników wydarzenia publikowanymi w kanałach social media lub na innych platformach internetowych.

5. Debiut

Działalność gospodarcza w szeroko pojmowanej branży turystycznej – sklep, kwiaciarnia, salon piękności, galeria itp. lub wydarzenie zorganizowane po raz pierwszy w Sopocie wraz z podaniem miar sukcesu debiutu:  liczby klientów, stopnia zadowolenia itp.

Formularz zgłoszeniowy

    1. Dane wnioskodawcy

    2. Wybór kategorii ( prosimy o zaznaczenie 1 kategorii )

    Pro ekoPobytKulinariaWydarzenieDebiut

    3. Opis działalności:

    4. Uzasadnienie kandydatury:

    5. Opis zaangażowania społecznego podczas pandemii COVID-19

    6. Załączniki (zdjęcia, materiały potwierdzające działania (1 załącznik do 5MB))

    Sopockie Perły 2019