KONKURS SOPOCKIE PERŁY

Sopockie Perły 2020 wybrane!
Sopockie Perły 2020 – znamy laureatów II edycji konkursu o Sopocką Nagrodę Turystyczną.
Za nami druga edycja konkursu Sopockie Perły skierowanego do przedstawicieli branży turystycznej w Sopocie. Nagrody zostały przyznane w pięciu kategoriach: Debiut, Wydarzenie, Pro Eko, Pobyt oraz Kulinaria. W tym roku Prezydent Miasta Sopotu przyznał również specjalne wyróżnienie dla firm, które wykazały się zaangażowaniem społecznym w czasie pandemii COVID-19. Zwycięzcy otrzymali łączną pulę nagród o wartości 25 tys. zł. Nagrody zostały ufundowane przez Miasto Sopot.
W tegorocznej edycji do konkursu zgłosiło się 39 firm, a rywalizacja w poszczególnych kategoriach była bardzo wyrównana. Zwycięzców wybrała kapituła konkursowa, w skład której weszli: prezydent Jacek Karnowski, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej Anna Golec-Mastroianni, szefowa Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu Aleksandra Gosk, prezes Pomorskiej Organizacji Turystycznej Marta Chełkowska, wiceprezes Sopockiej organizacji Turystycznej Katarzyna Choczaj oraz eksperci tematyczni: Reni Jusis – wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, Juliusz Machulski – reżyser, scenarzysta, producent filmowy, Jacek Janowski – dyrektor w Departamencie Promocji Turystyki Krajowej w Polskiej Organizacji Turystycznej, Kamil Sadkowski – kulinarny obieżyświat i Karol Weber – inspektor hotelowy.
Ostatecznie w gronie zwycięzców znaleźli się: Sopotorium Medical Resort
w kategorii Debiut, Spółdzielnia Mieszkaniowa „Przylesie” w kategorii Pro Eko, Restauracja Cały Gaweł w kategorii Kulinaria, Park 45 z ofertą „Lekko Mi” w kategorii Pobyt oraz Bałtycka Agencja Artystyczna BART, która zorganizowała cykl wydarzeń w Operze Leśnej pod nazwą LASY (kategoria Wydarzenie).
„Sopockie Perły to wyróżnienie dla przedsiębiorców działający w branży turystycznej w Sopocie, którzy realizują oryginalne inicjatywy, wpływając tym samym na kształtowanie pozytywnego wizerunku miasta w oczach turystów. Rok 2020 był wyjątkowo trudny dla wszystkich, a szczególnie dla branży turystycznej. Tym bardziej cieszy duża liczba zgłoszeń konkursowych. Wyróżnienie należy się wszystkim uczestnikom konkursu. Bardzo dziękujemy za ciężką pracę i wspólne tworzenie turystycznego wizerunku Miasta Sopotu. Dziękuję również członkom Kapituły Konkursowej oraz ekspertom za zaangażowanie i wybór Sopockich Pereł 2020” – mówi Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej pani Anna Golec -Mastroianni.
SOPOCKIE PERŁY 2020 – Laureaci:
- Kategoria DEBIUT
- I miejsce – Sopotorium Medical Resort
- II miejsce – MammaMia Cafe
- III miejsce – Radisson Blu Hotel, Sopot
- Kategoria WYDARZENIE
-
- I miejsce – Bałtycka Agencja Artystyczna BART – wydarzenie: LASY
- II miejsce – Morze Aniołów
- III miejsce – Hala Gdańsk-Sopot Sp. z o.o – wydarzenie: Bezpieczne Lato z ERGO ARENĄ
- Kategoria PRO EKO
-
- I miejsce – Spółdzielnia Mieszkaniowa „Przylesie”
- II miejsce – Imperial Apartments
- III miejsce – Sopot Yoga Karolina Gröning
- Kategoria POBYT
- I miejsce – Park 45 – oferta „Lekko Mi”
- II miejsce – My Story Sopot Apartments
- III miejsce – SeaSide Sopot
- Kategoria KULINARIA
- I miejsce – Restauracja Cały Gaweł
- II miejsce – Restauracja Pomarańczowa Plaża
- III miejsce – Bar Przystań
- Specjalne Wyróżnienie Prezydenta Miasta Sopotu za zaangażowanie społeczne w czasie pandemii COVID-19
- Imperial Apartments
- Sheraton Sopot Hotel

Sopotorium Medical Resort – I miejsce w kategorii Debiut

Bałtycka Agencja Artystyczna BART – wydarzenie: LASY – I miejsce w kategorii Wydarzenie

Restauracja Cały Gaweł – I miejsce w kategorii Kulinaria

Sheraton Sopot Hotel – Specjalne Wyróżnienie Prezydenta Miasta Sopotu za zaangażowanie społeczne w czasie pandemii COVID-19
Organizator
Sponsor Główny

Patronat honorowy
Konkurs Sopockie Perły 2020
KONKURS O SOPOCKĄ NAGRODĘ TURYSTYCZNĄ „SOPOCKIE PERŁY” skierowany jest do przedsiębiorców prowadzących działalność w Sopocie, w szeroko pojętej branży turystycznej. Do udziału zapraszamy wszystkie firmy, których działalność aktywnie kształtuje wizerunek i ofertę turystyczną miasta.
Kapituła Konkursowa, w skład której wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych, wyłoni 5 zwycięzców, po jedynym w każdej kategorii:
-
- Pro eko – za działania nastawione na ochronę środowiska
- Wydarzenie – za najlepsze sopockie wydarzenie sezonu
- Kulinaria – za najciekawszą, najbardziej regionalną ofertę kulinarną
- Debiut – za sukces działalności rozpoczętej w Sopocie w 2020r.
- Pobyt – za najciekawszą, najbardziej jakościową i kompleksową ofertę noclegową w Sopocie
Do Kapituły zaprosiliśmy także osoby ze świata sztuki, mediów i biznesu, które pełniąc rolę honorowych ekspertów pomogą dokonać wyboru zwycięzców i wyróżnionych.
Nagrodą w konkursie jest budżet reklamowy w wysokości 5 tys zł. do wykorzystania na realizację wybranego działania promocyjnego zwycięzcy (zgodnie z Regulaminem Konkursu). Konkurs trwa od 1 października do końca listopada 2020r.
Eksperci
Kamil Sadkowski
Kulinarny obieżyświat, od dziecka podróżował po świecie z dziadkami, gdzie nowe kultury i miejsca poznawał od kuchni. Przeszedł przez niemal wszystkie szczeble pracy w gastronomii. Jego przepisy cechuje prostota wykonania i nietuzinkowy smak. Fascynuje go kuchnia azjatycka oraz street food. Pomysłodawca K5 (autorskiej akademii kulinarnej) oraz współautor książki “Gastrobanda”.
Karol Weber
Inspektor Hotelowy. Hotelarz z wartościowym doświadczeniem i wiedzą zdobytą dzięki pracy w renomowanych hotelach międzynarodowych marek, w Polsce i za granicą. Specjalista hoteli butikowych i luksusowych. Doradza inwestorom przy tworzeniu koncepcji hoteli, pomaga w ich otwarciu, kontroluje jakość obsługi i szkoli personel. Pasjonat podróżowania. Autor bloga Enjoyyourstay.pl, gdzie opisuje trendy w hotelarstwie i podróżach, recenzuje i rekomenduje hotele.
Reni Jusis
Wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, ikona muzyki klubowej w Polsce. Reni Jusis jest jedną z niewielu polskich artystek, która w swej karierze nie ogranicza się tylko do jednego wizerunku i stylu, ale cały czas poszukuje i podąża za najświeższymi kierunkami w muzyce.
Ma na swoim koncie 7 płyt studyjnych, 6 Fryderyków i współpracę z największymi legendami polskiej sceny muzycznej, między innymi: Michałem Urbaniakiem , Urszulą Dudziak, Ewą Bem i Marcinem Pospieszalskim. Jej muzykę można określić jako mieszankę muzyki tanecznej i elektroniki. Jej styl charakteryzują przestrzenne aranżacje i osobiste teksty. Najlepszą wizytówką Artystki są niezwykle dynamiczne i pełne energii koncerty klubowe, które łączą nowoczesny live-act z setami DJ-skimi. Jest propagatorem ekologicznego stylu życia.
Jacek Janowski
Dyrektor w Departamencie Promocji i Turystyki Krajowej Polskiej Organizacji Turystycznej (POT). Specjalizuje się w marketingu terytorialnym. Jego domeną jest kształtowanie i promocja produktu turystycznego. Jest współautorem, jednego z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych przez POT, konkursu „Na najlepszy produkt turystyczny – Certyfikat POT” i wprowadzenia kategorii Złoty Certyfikat oraz modelu wspólnej organizacji konkursu z regionalnymi organizacjami turystycznymi.
Jest pomysłodawcą i koordynatorem Turystycznych Mistrzostw Blogerów oraz projektu promującego turystykę wiejską „Na wsi najlepiej”. Koordynuje również największą akcję promocyjną na rynku krajowym realizowaną przez Polską Organizację Turystyczną pod nazwą „Polska zobacz więcej-weekend za pół ceny”.
Juliusz Machulski
Reżyser, scenarzysta, producent filmowy, założyciel i dyrektor Studia Filmowego ZEBRA, znany jako twórca najpopularniejszych polskich filmów, takich jak: „Vabank”, „Seksmisja”, „Vabank II, czyli riposta”, „Kingsajz” oraz „Kiler”. Autor teatrów telewizji: „Jury”, „19. południk”, „Przerwanie działań wojennych”. Poza bogatą twórczością reżyserską, scenopisarską i producencką, Juliusz Machulski występował też jako aktor. Jest on odtwórcą głównej roli w filmie Krzysztofa Kieślowskiego „Personel” (rok prod. 1975). Laureat wielu nagród i wyróżnień, zarówno festiwalowych i branżowych (w tym, m.in.: 6-krotnie „Złote Lwy” – Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, „Kryształowy Globus” – Międzynarodowy Festival Filmowy w Karlovych Varach, „Orły” – Polska Akademia Filmowa, „Syrenka Warszawska” – Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich, „Złota Taśma” – Stowarzyszenie Filmowców Polskich, 3-krotnie „Złoty Klakier” – Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, 6-krotnie „Złota Kaczka” – pismo „Film” oraz licznych nagród i wyróżnień przyznawanych przez środowisko dystrybutorów za bardzo wysokie wyniki frekwencyjne w kinach)
Kategorie konkursu
1. Pro eko
Dotyczy działań, których celem jest szeroko rozumiana ochrona środowiska, np.: segregacja śmieci, podejmowanie świadomych i konsekwentnych działań prowadzących do ograniczenia zużycia wody i/lub prądu, ograniczenie środków chemicznych, ograniczenie wykorzystania plastiku, szerzenie informacji na temat ochrony środowiska, prowadzenie działań promujących postawy ekologiczne, wdrożenie procesów i procedur pro-środowiskowych itp. Działania mogą być podejmowane jednorazowo lub stanowić cykl zdarzeń.
2. Pobyt
Dotyczy działań, które decydują o wyjątkowości oferty pobytowej, takich jak np.: różnorodność oferty, jej unikatowe cechy, zakres i sposób w jaki adresuje zróżnicowane potrzeby gości – kompleksowość – np. wypoczynku aktywnego, sportowe, kulturalnego itp.; wysoka jakość usług potwierdzona np. oceną na platformach rezerwacyjnych lub w wyniku przeprowadzanej ankiety wśród gości.
3. Kulinaria
Oferta, która w wyjątkowy sposób podkreśla regionalność, łączy lokalność z gustami klientów i współczesnymi trendami, a także wykorzystuje sezonowość; aktywności kulinarne, edukacyjne, które promują lokalne produkty kulinarne; wysoka jakość oferty potwierdzona ocenami klientów na profilach społecznościowych i/lub innych platformach internetowych i/lub status „best seller” potwierdzony odpowiednimi informacjami liczbowymi (liczba zamówień, wzrost do dowolnie wybranego okresu poprzedzającego).
4. Wydarzenie
Wydarzenie lub cykl wydarzeń, o dowolnym charakterze: muzycznym, literackim, sportowym, integracyjnym, poznawczym, kulinarnym itp. adresowane do szerokiego grona odbiorców, promujące Sopot jako miasto różnorodne, nowoczesne, zaangażowane z podaniem liczby, profilu uczestników; wysoka jakość oraz dopasowanie do potrzeb uczestników potwierdzone opiniami uczestników wydarzenia publikowanymi w kanałach social media lub na innych platformach internetowych.
5. Debiut
Działalność gospodarcza w szeroko pojmowanej branży turystycznej – sklep, kwiaciarnia, salon piękności, galeria itp. lub wydarzenie zorganizowane po raz pierwszy w Sopocie wraz z podaniem miar sukcesu debiutu: liczby klientów, stopnia zadowolenia itp.