KONKURS SOPOCKIE PERŁY
KONKURS O SOPOCKĄ NAGRODĘ TURYSTYCZNĄ „SOPOCKIE PERŁY” skierowany jest do podmiotów prowadzących działania w Sopocie, w szeroko pojętej branży turystycznej. Do udziału zapraszamy wszystkie firmy, których działalność aktywnie kształtuje wizerunek i ofertę turystyczną miasta. Zgłoszenia można składać od 6.11. do 27.11.2023 r.
PRZEDŁUŻAMY TERMIN SKŁADANIA ZGŁOSZEŃ DO 30.11.!
Konkurs przebiega dwustopniowo: najpierw zgłoszenia kandydatów oceniane są przez członków Sopockiej Organizacji Turystycznej, te z największą liczbą głosów przechodzą do drugiej tury. Następnie laureatów wybiera Kapituła Konkursowa.
Kapituła Konkursowa, w skład której wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych, wyłoni zwycięzców w każdej kategorii:
-
- Gościnność – za najbardziej jakościową i kompleksową ofertę noclegową w Sopocie
- Kulinaria – za najbardziej oryginalną ofertę kulinarną
- Wydarzenie – za najlepsze sopockie wydarzenie.
- Debiut – za sukces działalności rozpoczętej w Sopocie w danym roku konkursowym
Nagrodą w konkursie jest budżet reklamowy w wysokości 5 000 zł do wykorzystania na realizację wybranego działania promocyjnego zwycięzcy (zgodnie z Regulaminem Konkursu). Laureaci konkursu zostaną ogłoszeni na uroczystej gali w styczniu.
Kategorie konkursu
1. Gościnność
Mówiąc o Gościnności, pragniemy wyróżnić podmioty lokalnej branży turystycznej, które konsekwentnie podejmują ogromny wysiłek, zapewniając klientom bezpieczeństwo pobytu i miłą atmosferę, wywołując ogólne pozytywne emocje, by sprawić aby pobyt w Sopocie był niezapomniany.
Coraz częściej klienci stawiają pozytywne doświadczenia na pierwszym miejscu. Mówimy tu przede wszystkim o czynnikach niematerialnych, gdzie niepotrzebne są duże budżety czy korporacyjne wymogi. Często to szczery uśmiech, zrozumienie czy wyciągnięcie pomocnej dłoni w stronę klienta okazuje się kluczem do sukcesu! Wartość marki, reputacja i lojalność klientów mogą nie tylko stanowić o przewadze rynkowej w branży turystycznej, ale także minimalizować ewentualne straty w czasie kryzysu. Kategoria Gościnność honoruje obiekty, w których każdy czuje się pożądanym gościem, wyczekanym krewnym – jak we własnym domu. Dowodem gościnności będzie przede wszystkim reputacja, czyli informacja o tym, jak podmiot jest faktycznie oceniany, a nie o tym, jak chciałby być postrzegany na rynku.
Jeśli twoi klienci cenią Cię za Gościnność, w zakresie nie tylko standardu oferty, ale i wszystkich nietuzinkowych spełnionych próśb i życzeń gości to kategoria w której warto spróbować swoich sił!
2. Kulinaria
Obecnie bardziej niż kiedykolwiek o atrakcyjności danego miejsca świadczy jego bogata oferta gastronomiczna. To ona zachęca turystów do powrotów i pozwala na odkrywanie miasta wieloma zmysłami.
Do zgłoszeń w tej kategorii zapraszamy miejsca na kulinarnej mapie Sopotu, które w wyjątkowy sposób łączą lokalne gusta klientów z współczesnymi trendami, a także wykorzystują sezonowość i naturalne zasoby regionu, przy szczególnym zaangażowaniu w obsługę, formę wydawanych potraw, aranżację i czystość lokalu. Wiemy, że prowadzenie punktu gastronomicznego to coś więcej niż tylko serwowanie pysznych dań. Kluczem jest pasja i pozytywna energia – to właśnie miejsca z sercem zasługują na najwyższe wyróżnienie.
Dodatkową wartością będą również wszelkie aktywności kulinarne i edukacyjne, które promują lokalne produkty, nierzadko poparte osobistym zaangażowaniem właściciela czy szefa kuchni jak i zdobyte przez lokal nagrody.
3. Wydarzenie
Niepowtarzalne, oryginalne i wyróżniające się spośród innych. To kategoria dla wydarzeń lub cyklów wydarzeń, o dowolnym charakterze: muzycznym, literackim, sportowym, integracyjnym, poznawczym, kulinarnym, kulturalnym.
Do zgłoszeń zapraszamy organizatorów wydarzeń z ciekawą formułą, wzbogacających pobyt w Sopocie o wyjątkowe doświadczenie, a nawet stanowiące główny powód przyjazdu. Kluczowe są dla nas wrażenia publiczności, ostateczna frekwencja w odniesieniu do zakładanej, atrakcje towarzyszące czy eko rozwiązania.
Po raz pierwszy w historii Konkursu, przyznane zostaną dwie nagrody:
– dla wydarzenia (lub cyklu wydarzeń) poniżej 500 osób,
– dla wydarzenia (lub cyklu wydarzeń) powyżej 500 osób.
Jeśli Twoje wydarzenie spełnia powyższe kryteria, nie zwlekaj i zgłoś je w tej kategorii!
4. Debiut
Nie jest tajemnicą, że jakość i wysoki poziom usług to element wyjściowy dla każdej działalności. Jednak unikalność na tle istniejących już firm i wydarzeń, niestandardowe podejście do promocji oraz widoczne i szybkie efekty nowatorskich działań to coś na czym skupia się kategoria Debiut. Doceniamy śmiałość i świeże pomysły wszystkich tych, którzy zachwycali w roku 2023 i udowodnili, że bez względu na przeciwności zewnętrzne, ich pomysły i idea obroniły się same.
Do zgłoszeń zapraszamy podmioty w szeroko pojmowanej branży turystycznej, np. sklep, kawiarnia, atrakcja dla dzieci, kolonie lub wydarzenie zorganizowane po raz pierwszy w Sopocie, będące urozmaiceniem oferty kulturalnej, sportowej lub rozrywkowej miasta.
Organizator
Główny Partner
Patronat honorowy
Eksperci
Kamil Sadkowski
Marta Chełkowska
Karol Weber
Jacek Janowski