KONKURS SOPOCKIE PERŁY

KONKURS O SOPOCKĄ NAGRODĘ TURYSTYCZNĄ  „SOPOCKIE PERŁY” skierowany jest do podmiotów prowadzących działania w Sopocie, w szeroko pojętej branży turystycznej. Do udziału zapraszamy wszystkie firmy, których działalność aktywnie kształtuje wizerunek  i ofertę turystyczną miasta. Kolejna edycja wystartuje ponowie w październiku.

Konkurs przebiega dwustopniowo: najpierw zgłoszenia kandydatów oceniane są przez członków Sopockiej Organizacji Turystycznej, te z największą liczbą głosów przechodzą do drugiej tury. Następnie laureatów wybiera Kapituła Konkursowa. 

Kapituła Konkursowa, w skład której wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych, wyłoni 5 zwycięzców, po jedynym w każdej kategorii:

    1. CSR w turystyce – za działania w nurcie społecznej odpowiedzialności biznesu
    2. Gościnność – za najbardziej jakościową i kompleksową ofertę noclegową w Sopocie
    3. Kulinaria – za najbardziej oryginalną ofertę kulinarną
    4. Wydarzenie – za najlepsze sopockie wydarzenie
    5. Debiut – za sukces działalności rozpoczętej w Sopocie w danym roku konkursowym

Nagrodą w konkursie jest budżet reklamowy w wysokości 5 tys. zł. do wykorzystania na realizację wybranego działania promocyjnego zwycięzcy (zgodnie z Regulaminem Konkursu). Laureaci konkursu zostaną ogłoszeni na uroczystej gali w grudniu.

Kategorie konkursu

1. CSR w turystyce

Kategoria dotyczy działań lokalnych podmiotów branży turystycznej, które przy podejmowaniu decyzji pod uwagę biorą nie tylko własny interes, ale również działalność społeczną  (CSR – Corporate Social Responsibility). Biznes odpowiedzialny społecznie, to taki, który podejmuje dobrowolne działania uwzględniające kwestie społeczne, ekologiczne czy też te, które wspierają budowę pozytywnych relacji z różnymi grupami interesariuszy.

Przykładów jest wiele:

  • Kampanie społeczne – Twoja komunikacja kształtuje pozytywne postawy społeczne, promuje niesienie pomocy czy zwiększenie świadomości odbiorców na ważne tematy. Np. przekazywanie części zysków ze sprzedaży na cele charytatywne.
  • Działania proekologiczne — Twoja firma świadomie minimalizuje wpływ działalności na środowisko, np. poprzez edukację ekologiczną pracowników, zrównoważone zarządzanie surowcami czy segregację odpadów.
  • Inicjatywy na rzecz lokalnej społeczności — Działasz na rzecz swojego otoczenia, współpracujesz z lokalnymi organizacjami czy samorządem aby polepszyć wspólną przestrzeń i relacje. Np. organizując spotkanie dla dzieci, młodzieży lub seniorów czy angażując się w rewitalizację pobliskiego placu zabaw.
  • Wolontariat pracowniczy Zachęcasz pracowników do dobrowolnego podjęcia inicjatyw dla dobra życia społecznego na różnych jego obszarach, np. poprzez zaangażowanie przy programach społecznych, zbiórkach charytatywnych czy akcjach na rzecz organizacji pozarządowych.

Chcemy nagrodzić tych, którzy dbają o etykę i przyczyniają się do zrównoważonego rozwoju ekonomicznego poprzez poprawę jakości życia pracowników i ich rodzin, jak również lokalnej społeczności.

Jeśli identyfikujesz swoje przedsiębiorstwo z jednym z przykładów lub niesiesz wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu w inny sposób to kategoria dla Ciebie!

2. Gościnność

Mówiąc o Gościnności, pragniemy wyróżnić podmioty lokalnej branży turystycznej, które konsekwentnie podejmują ogromny wysiłek, zapewniając klientom bezpieczeństwo pobytu i miłą atmosferę, wywołując ogólne pozytywne emocje, by sprawić aby pobyt w Sopocie był niezapomniany.

Coraz częściej klienci stawiają pozytywne doświadczenia na pierwszym miejscu. Mówimy tu przede wszystkim o czynnikach niematerialnych, gdzie niepotrzebne są duże budżety czy korporacyjne wymogi.  Często  to szczery uśmiech, zrozumienie czy wyciągnięcie pomocnej dłoni w stronę klienta okazuje się kluczem do sukcesu! Wartość marki, reputacja i lojalność klientów mogą nie tylko stanowić o przewadze rynkowej w branży turystycznej, ale także minimalizować ewentualne straty w czasie kryzysu. Kategoria Gościnność honoruje obiekty, w których każdy czuje się pożądanym gościem, wyczekanym krewnym – jak we własnym domu. Dowodem gościnności będzie przede wszystkim reputacja, czyli informacja o tym, jak podmiot jest faktycznie oceniany, a nie o tym, jak chciałby być postrzegany na rynku.

Jeśli twoi klienci cenią Cię za Gościnność, w zakresie nie tylko standardu oferty, ale i wszystkich nietuzinkowych spełnionych próśb i życzeń gości to kategoria w której warto spróbować swoich sił!

3. Kulinaria

Obecnie bardziej niż kiedykolwiek o atrakcyjności danego miejsca świadczy jego bogata oferta gastronomiczna. To ona zachęca turystów do powrotów i pozwala na odkrywanie miasta wieloma zmysłami.

Do zgłoszeń w tej kategorii zapraszamy miejsca na kulinarnej mapie Sopotu, które w wyjątkowy sposób łączą lokalne gusta klientów z współczesnymi trendami, a także wykorzystują sezonowość i naturalne zasoby regionu, przy szczególnym zaangażowaniu w obsługę, formę wydawanych potraw, aranżację i czystość lokalu. Wiemy, że prowadzenie punktu gastronomicznego to coś więcej niż tylko serwowanie pysznych dań. Kluczem jest pasja i pozytywna energia – to właśnie miejsca z sercem zasługują na najwyższe wyróżnienie.

Dodatkową wartością będą również wszelkie aktywności kulinarne i edukacyjne, które promują lokalne produkty, nierzadko poparte osobistym zaangażowaniem właściciela czy szefa kuchni jak i zdobyte przez lokal nagrody.

4. Wydarzenie

Niepowtarzalne, oryginalne i wyróżniające się spośród innych. To kategoria dla wydarzeń lub cyklów wydarzeń, o dowolnym charakterze: muzycznym, literackim, sportowym, integracyjnym, poznawczym, kulinarnym, kulturalnym.

Przemyślana i konsekwentnie realizowana promocja miasta w formie wydarzeń zasługuje na wyróżnienie. Pragniemy docenić starania mające na celu przyciąganie coraz większej liczby turystów i inwestorów atrakcyjnym klimatem społecznym oraz ciekawą ofertą spędzania wolnego czasu w mieście wyjątkowym i pełnym życia. Do zgłoszeń zapraszamy organizatorów wydarzeń z ciekawą formułą, uzupełniające pobyt w Sopocie o wyjątkowe doświadczenie, a nawet stanowiące główny powód przyjazdu. Kluczowe są dla nas wrażenia publiczności, ostateczna frekwencja w odniesieniu do zakładanej, atrakcje towarzyszące czy eko rozwiązania.

Niezawodna organizacja, wyraźny cel i niekonwencjonalny pomysł w którym zakochało się szeroko grono publiczności? Brzmi jak udane wydarzenie. Jeśli jesteś jego autorem, zgłoś je w tej kategorii.

5. Debiut

Nie jest tajemnicą, że jakość i wysoki poziom usług to element wyjściowy dla każdej działalności. Jednak unikalność na tle istniejących już firm i wydarzeń, niestandardowe podejście do promocji oraz widoczne i szybkie efekty nowatorskich działań to coś na czym skupia się kategoria Debiut. Doceniamy śmiałość i świeże pomysły wszystkich tych, którzy  zachwycali w roku 2022 i udowodnili, że bez względu na przeciwności zewnętrzne, ich pomysły i idea obroniły się same.

Do zgłoszeń zapraszamy podmioty w szeroko pojmowanej branży turystycznej, np. sklep, kawiarnia, atrakcja dla dzieci, kolonie lub wydarzenie zorganizowane po raz pierwszy w Sopocie, będące urozmaiceniem oferty kulturalnej, sportowej lub rozrywkowej miasta.

Organizator

Główny Partner

Eksperci

Kamil Sadkowski

Przeszedł przez niemal wszystkie szczeble pracy w gastronomii. Jego przepisy cechuje prostota wykonania i nietuzinkowy smak. Fascynuje go kuchnia azjatycka oraz street food. Pomysłodawca K5 (autorskiej akademii kulinarnej) oraz współautor książki “Gastrobanda”.

Ewelina Sasin

Wszechstronna przedsiębiorczyni. Rozwija startup IT oparty na promowaniu ekologicznych nawyków, redukcji śladu węglowego, offsetach węglowych, kompensacji CO2 i projektach zalesiania nieużytków rolnych.

Od 2006 prowadzi agencję marketingową koncentrującą się na tym, jak konsumenci doświadczają marki i produkty. Coraz częściej udaje się jej rozszerzyć listę priorytetów swoich klientów o cele ekologiczne: zrównoważony rozwój, odpowiedzialność społeczną, czy elementy gospodarki o obiegu zamkniętym.

Ma za sobą projekt gastronomiczny oparty na filarach zdrowej żywności bez ulepszaczy, less food waste oraz biodegradowalnych naczyń.

Mama trójki wspaniałych dzieci, miłośniczka sportu w każdej postaci, rozdarta pomiędzy morzem a górami. W „wolnym” czasie uwielbia działać charytatywnie.

Sopot jest miastem, do którego przyjechała na studia. To tutaj wynajęła swoje pierwsze mieszkanie, to tutaj studiowała, założyła pierwszą firmę i poznała miłość swojego życia.

Karol Weber

Specjalista hoteli butikowych i luksusowych. Doradza inwestorom przy tworzeniu koncepcji hoteli, pomaga w ich otwarciu, kontroluje jakość obsługi i szkoli personel. Pasjonat podróżowania. Autor bloga Enjoyyourstay.pl, gdzie opisuje trendy w hotelarstwie i podróżach, recenzuje i rekomenduje hotele.

Jacek Janowski

Specjalizuje się w marketingu terytorialnym. Jego domeną jest kształtowanie i promocja produktu turystycznego. Jest współautorem, jednego z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych przez POT, konkursu „Na najlepszy produkt turystyczny – Certyfikat POT” i wprowadzenia kategorii Złoty Certyfikat oraz modelu wspólnej organizacji konkursu z regionalnymi organizacjami turystycznymi.

Jest pomysłodawcą i koordynatorem Turystycznych Mistrzostw Blogerów oraz projektu promującego turystykę wiejską „Na wsi najlepiej”. Koordynuje również największą akcję promocyjną na rynku krajowym realizowaną przez Polską Organizację Turystyczną pod nazwą „Polska zobacz więcej-weekend za pół ceny”.

Sopockie Perły 2022

Sopockie Perły 2021

Sopockie Perły 2020

Sopockie Perły 2019