Konkurs Sopockie Perły 2019-09-13T10:14:01+02:00

KONKURS SOPOCKIE PERŁY

KONKURS O SOPOCKĄ NAGRODĘ TURYSTYCZNĄ  „SOPOCKIE PERŁY” skierowany jest do przedsiębiorców prowadzących działalność w Sopocie, w szeroko pojętej branży turystycznej. Do udziału zapraszamy wszystkie firmy, których działalność aktywnie kształtuje wizerunek  i ofertę turystyczną miasta.

Kapituła Konkursowa, w skład której wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych, wyłoni 5 zwycięzców, po jedynym w każdej kategorii:

    1. Pro eko – za działania nastawione na ochronę środowiska
    2. Wydarzenie – za najlepsze sopockie wydarzenie sezonu
    3. Kulinaria – za najciekawszą, najbardziej  regionalną ofertę kulinarną
    4. Debiut – za sukces działalności rozpoczętej w Sopocie w 2019r.
    5. Pobyt – za najciekawszą, najbardziej jakościową i kompleksową ofertę noclegową w Sopocie

Do Kapituły zaprosiliśmy także osoby ze świata sztuki, mediów i biznesu, które pełniąc rolę honorowych ekspertów pomogą dokonać wyboru zwycięzców i wyróżnionych.

Nagrodą w konkursie jest budżet reklamowy w wysokości 5 tys zł. do wykorzystania na realizację wybranego działania promocyjnego zwycięzcy (zgodnie z Regulaminem Konkursu). Konkurs trwa od września do końca listopada 2019r.

Zgłoszenia konkursowe będą przyjmowane do dnia 30 września 2019 r.

Biuro Konkursu Sopockie Perły
Sopocka Organizacja Turystyczna
Plac Zdrojowy 2, 81-720 Sopot
tel. 501590773
e-mail: a.kaczorowska@visit.sopot.pl

Regulamin konkursu (PDF)
Formularz zgłoszeniowy (Word)

Eksperci

Kamil Sadkowski

Kulinarny obieżyświat, od dziecka podróżował po świecie z dziadkami, gdzie nowe kultury i miejsca poznawał od kuchni. Przeszedł przez niemal wszystkie szczeble pracy w gastronomii. Jego przepisy cechuje prostota wykonania i nietuzinkowy smak. Fascynuje go kuchnia azjatycka oraz street food. Pomysłodawca K5 (autorskiej akademii kulinarnej) oraz współautor książki “Gastrobanda”.

Karol Weber

Inspektor Hotelowy. Hotelarz z wartościowym doświadczeniem i wiedzą zdobytą dzięki pracy w renomowanych hotelach międzynarodowych marek, w Polsce i za granicą. Specjalista hoteli butikowych i luksusowych. Doradza inwestorom przy tworzeniu koncepcji hoteli, pomaga w ich otwarciu, kontroluje jakość obsługi i szkoli personel. Pasjonat podróżowania. Autor bloga Enjoyyourstay.pl, gdzie opisuje trendy w hotelarstwie i podróżach, recenzuje i rekomenduje hotele.

Reni Jusis

Wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, ikona muzyki klubowej w Polsce. Reni Jusis jest jedną z niewielu polskich artystek, która w swej karierze nie ogranicza się tylko do jednego wizerunku i stylu, ale cały czas poszukuje i podąża za najświeższymi kierunkami w muzyce.

Ma na swoim koncie 7 płyt studyjnych, 6 Fryderyków i współpracę z największymi legendami polskiej sceny muzycznej, między innymi: Michałem Urbaniakiem , Urszulą Dudziak, Ewą Bem i Marcinem Pospieszalskim. Jej muzykę można określić jako mieszankę muzyki tanecznej i elektroniki. Jej styl charakteryzują przestrzenne aranżacje i osobiste teksty. Najlepszą wizytówką Artystki są niezwykle dynamiczne i pełne energii koncerty klubowe, które łączą nowoczesny live-act z setami DJ-skimi. Jest propagatorem ekologicznego stylu życia.

Robert Andrzejczyk

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza(socjologia) i Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w Warszawie. 17 stycznia 2017 uzyskał na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu stopień doktora nauk humanistycznych w dyscyplinie historia.

Zanim rozpoczął pracę w służbie cywilnej przez kilka lat był związany z branżą public relations i badań marketingowych.

W służbie cywilnej pracował w Ministerstwie Finansów, Ministerstwie Spraw Zagranicznych (konsul i radca ekonomiczny) oraz Ministerstwie Sportu i Turystyki (dyrektor Biura Dyrektora Generalnego). We wrześniu 2017 r. został powołany na stanowisko prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej. W maju 2018 r. został wybrany przez kraje członkowskie na stanowisko wiceprezesa European Travel Commisssion (ETC), gdzie nadzoruje obszar Advocacy.

Naukowo zajmuje się historią dyplomacji ekonomicznej, ze szczególnym naciskiem na kwestie międzyrządowych zobowiązań finansowych.

Juliusz Machulski

Reżyser, scenarzysta, producent filmowy, założyciel i dyrektor Studia Filmowego ZEBRA, znany jako twórca najpopularniejszych polskich filmów, takich jak: „Vabank”, „Seksmisja”, „Vabank II, czyli riposta”, „Kingsajz” oraz „Kiler”. Autor teatrów telewizji: „Jury”, „19. południk”, „Przerwanie działań wojennych”. Poza bogatą twórczością reżyserską, scenopisarską i producencką, Juliusz Machulski występował też jako aktor. Jest on odtwórcą głównej roli w filmie Krzysztofa Kieślowskiego „Personel” (rok prod. 1975). Laureat wielu nagród i wyróżnień, zarówno festiwalowych i branżowych (w tym, m.in.: 6-krotnie „Złote Lwy” – Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, „Kryształowy Globus” – Międzynarodowy Festival Filmowy w Karlovych Varach, „Orły” – Polska Akademia Filmowa, „Syrenka Warszawska” – Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich, „Złota Taśma” – Stowarzyszenie Filmowców Polskich, 3-krotnie „Złoty Klakier” – Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, 6-krotnie „Złota Kaczka” – pismo „Film” oraz licznych nagród i wyróżnień przyznawanych przez środowisko dystrybutorów za bardzo wysokie wyniki frekwencyjne w kinach)

Kategorie konkursu

1. Pro eko

Dotyczy działań, których celem jest szeroko rozumiana ochrona środowiska, np.: segregacja śmieci, podejmowanie świadomych i konsekwentnych działań prowadzących do ograniczenia zużycia wody i/lub prądu, ograniczenie środków chemicznych, ograniczenie wykorzystania plastiku, szerzenie informacji na temat ochrony środowiska, prowadzenie działań promujących postawy ekologiczne, wdrożenie procesów i procedur pro-środowiskowych itp. Działania mogą być podejmowane jednorazowo lub stanowić cykl zdarzeń.

2. Pobyt

Dotyczy działań, które decydują o wyjątkowości oferty pobytowej, takich jak np.: różnorodność oferty, jej unikatowe cechy, zakres i  sposób w jaki adresuje zróżnicowane potrzeby gości – kompleksowość – np. wypoczynku aktywnego, sportowe, kulturalnego itp.; wysoka jakość usług potwierdzona np. oceną na platformach rezerwacyjnych lub w wyniku przeprowadzanej ankiety wśród gości.

3. Kulinaria

Oferta, która w wyjątkowy sposób podkreśla regionalność, łączy lokalność z gustami klientów i współczesnymi trendami, a także wykorzystuje sezonowość; aktywności kulinarne, edukacyjne, które promują lokalne produkty kulinarne; wysoka jakość oferty potwierdzona ocenami klientów na profilach społecznościowych i/lub innych platformach internetowych i/lub status „best seller” potwierdzony odpowiednimi informacjami liczbowymi (liczba zamówień, wzrost do dowolnie wybranego okresu poprzedzającego).

4. Wydarzenie

Wydarzenie lub cykl wydarzeń, o dowolnym charakterze: muzycznym, literackim, sportowym, integracyjnym, poznawczym, kulinarnym itp. adresowane do szerokiego grona odbiorców, promujące Sopot jako miasto różnorodne, nowoczesne, zaangażowane z podaniem liczby, profilu uczestników; wysoka jakość oraz dopasowanie do potrzeb uczestników potwierdzone opiniami uczestników wydarzenia publikowanymi w kanałach social media lub na innych platformach internetowych.

5. Debiut

Działalność gospodarcza w szeroko pojmowanej branży turystycznej – sklep, kwiaciarnia, salon piękności, galeria itp. lub wydarzenie zorganizowane po raz pierwszy w Sopocie wraz z podaniem miar sukcesu debiutu:  liczby klientów, stopnia zadowolenia itp.

Formularz zgłoszeniowy

1. Dane wnioskodawcy

2. Wybór kategorii ( prosimy o zaznaczenie 1 kategorii )

Pro ekoPobytKulinariaWydarzenieDebiut

3. Opis działalności:

4. Uzasadnienie kandydatury:

5. Załączniki (zdjęcia, materiały potwierdzające działania (1 załącznik do 5MB))