KONKURS SOPOCKIE PERŁY

KONKURS O SOPOCKĄ NAGRODĘ TURYSTYCZNĄ „SOPOCKIE PERŁY” skierowany jest do podmiotów prowadzących działania w Sopocie, w szeroko pojętej branży turystycznej. Do udziału zapraszamy wszystkie firmy, których działalność aktywnie kształtuje wizerunek i ofertę turystyczną miasta. Zgłoszenia można składać od 6.11. do 27.11.2023 r.

PRZEDŁUŻAMY TERMIN SKŁADANIA ZGŁOSZEŃ DO 30.11.!

Konkurs przebiega dwustopniowo: najpierw zgłoszenia kandydatów oceniane są przez członków Sopockiej Organizacji Turystycznej, te z największą liczbą głosów przechodzą do drugiej tury. Następnie laureatów wybiera Kapituła Konkursowa.

Kapituła Konkursowa, w skład której wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych, wyłoni zwycięzców w każdej kategorii:

    1. Gościnność – za najbardziej jakościową i kompleksową ofertę noclegową w Sopocie
    2. Kulinaria – za najbardziej oryginalną ofertę kulinarną
    3. Wydarzenie – za najlepsze sopockie wydarzenie.
    4. Debiut – za sukces działalności rozpoczętej w Sopocie w danym roku konkursowym

Nagrodą w konkursie jest budżet reklamowy w wysokości 5 000 zł do wykorzystania na realizację wybranego działania promocyjnego zwycięzcy (zgodnie z Regulaminem Konkursu). Laureaci konkursu zostaną ogłoszeni na uroczystej gali w styczniu.

Kategorie konkursu

1. Gościnność

Mówiąc o Gościnności, pragniemy wyróżnić podmioty lokalnej branży turystycznej, które konsekwentnie podejmują ogromny wysiłek, zapewniając klientom bezpieczeństwo pobytu i miłą atmosferę, wywołując ogólne pozytywne emocje, by sprawić aby pobyt w Sopocie był niezapomniany.

Coraz częściej klienci stawiają pozytywne doświadczenia na pierwszym miejscu. Mówimy tu przede wszystkim o czynnikach niematerialnych, gdzie niepotrzebne są duże budżety czy korporacyjne wymogi.  Często  to szczery uśmiech, zrozumienie czy wyciągnięcie pomocnej dłoni w stronę klienta okazuje się kluczem do sukcesu! Wartość marki, reputacja i lojalność klientów mogą nie tylko stanowić o przewadze rynkowej w branży turystycznej, ale także minimalizować ewentualne straty w czasie kryzysu. Kategoria Gościnność honoruje obiekty, w których każdy czuje się pożądanym gościem, wyczekanym krewnym – jak we własnym domu. Dowodem gościnności będzie przede wszystkim reputacja, czyli informacja o tym, jak podmiot jest faktycznie oceniany, a nie o tym, jak chciałby być postrzegany na rynku.

Jeśli twoi klienci cenią Cię za Gościnność, w zakresie nie tylko standardu oferty, ale i wszystkich nietuzinkowych spełnionych próśb i życzeń gości to kategoria w której warto spróbować swoich sił!

2. Kulinaria

Obecnie bardziej niż kiedykolwiek o atrakcyjności danego miejsca świadczy jego bogata oferta gastronomiczna. To ona zachęca turystów do powrotów i pozwala na odkrywanie miasta wieloma zmysłami.

Do zgłoszeń w tej kategorii zapraszamy miejsca na kulinarnej mapie Sopotu, które w wyjątkowy sposób łączą lokalne gusta klientów z współczesnymi trendami, a także wykorzystują sezonowość i naturalne zasoby regionu, przy szczególnym zaangażowaniu w obsługę, formę wydawanych potraw, aranżację i czystość lokalu. Wiemy, że prowadzenie punktu gastronomicznego to coś więcej niż tylko serwowanie pysznych dań. Kluczem jest pasja i pozytywna energia – to właśnie miejsca z sercem zasługują na najwyższe wyróżnienie.

Dodatkową wartością będą również wszelkie aktywności kulinarne i edukacyjne, które promują lokalne produkty, nierzadko poparte osobistym zaangażowaniem właściciela czy szefa kuchni jak i zdobyte przez lokal nagrody.

3. Wydarzenie

Niepowtarzalne, oryginalne i wyróżniające się spośród innych. To kategoria dla wydarzeń lub cyklów wydarzeń, o dowolnym charakterze: muzycznym, literackim, sportowym, integracyjnym, poznawczym, kulinarnym, kulturalnym.

Do zgłoszeń zapraszamy organizatorów wydarzeń z ciekawą formułą, wzbogacających pobyt w Sopocie o wyjątkowe doświadczenie, a nawet stanowiące główny powód przyjazdu. Kluczowe są dla nas wrażenia publiczności, ostateczna frekwencja w odniesieniu do zakładanej, atrakcje towarzyszące czy eko rozwiązania.

Po raz pierwszy w historii Konkursu, przyznane zostaną dwie nagrody:

– dla wydarzenia (lub cyklu wydarzeń) poniżej 500 osób,

– dla wydarzenia (lub cyklu wydarzeń) powyżej 500 osób.

Jeśli Twoje wydarzenie spełnia powyższe kryteria, nie zwlekaj i zgłoś je w tej kategorii!

4. Debiut

Nie jest tajemnicą, że jakość i wysoki poziom usług to element wyjściowy dla każdej działalności. Jednak unikalność na tle istniejących już firm i wydarzeń, niestandardowe podejście do promocji oraz widoczne i szybkie efekty nowatorskich działań to coś na czym skupia się kategoria Debiut. Doceniamy śmiałość i świeże pomysły wszystkich tych, którzy zachwycali w roku 2023 i udowodnili, że bez względu na przeciwności zewnętrzne, ich pomysły i idea obroniły się same.

Do zgłoszeń zapraszamy podmioty w szeroko pojmowanej branży turystycznej, np. sklep, kawiarnia, atrakcja dla dzieci, kolonie lub wydarzenie zorganizowane po raz pierwszy w Sopocie, będące urozmaiceniem oferty kulturalnej, sportowej lub rozrywkowej miasta.

Organizator

Główny Partner

Patronat honorowy

Patroni medialni

Eksperci

Kamil Sadkowski

Przeszedł przez niemal wszystkie szczeble pracy w gastronomii. Jego przepisy cechuje prostota wykonania i nietuzinkowy smak. Fascynuje go kuchnia azjatycka oraz street food. Pomysłodawca K5 (autorskiej akademii kulinarnej) oraz współautor książki “Gastrobanda”.

Marta Chełkowska

Dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Karol Weber

Specjalista hoteli butikowych i luksusowych. Doradza inwestorom przy tworzeniu koncepcji hoteli, pomaga w ich otwarciu, kontroluje jakość obsługi i szkoli personel. Pasjonat podróżowania. Autor bloga Enjoyyourstay.pl, gdzie opisuje trendy w hotelarstwie i podróżach, recenzuje i rekomenduje hotele.

Jacek Janowski

Specjalizuje się w marketingu terytorialnym. Jego domeną jest kształtowanie i promocja produktu turystycznego. Jest współautorem, jednego z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych przez POT, konkursu „Na najlepszy produkt turystyczny – Certyfikat POT” i wprowadzenia kategorii Złoty Certyfikat oraz modelu wspólnej organizacji konkursu z regionalnymi organizacjami turystycznymi.

Jest pomysłodawcą i koordynatorem Turystycznych Mistrzostw Blogerów oraz projektu promującego turystykę wiejską „Na wsi najlepiej”. Koordynuje również największą akcję promocyjną na rynku krajowym realizowaną przez Polską Organizację Turystyczną pod nazwą „Polska zobacz więcej-weekend za pół ceny”.

Sopockie Perły 2022

Sopockie Perły 2021

Sopockie Perły 2020

Sopockie Perły 2019