KONKURS SOPOCKIE PERŁY

Sopockie Perły wybrane
Nagrody Sopockie Perły rozdane! Podczas uroczystej gali, zorganizowanej 9 grudnia w Hotelu Sheraton Sopot, poznaliśmy laureatów trzeciej edycji konkursu. Nagrody dla najlepszych przedstawicieli branży turystycznej w Sopocie przyznano w pięciu kategoriach: Pro Eko, Pobyt, Kulinaria, Debiut i Wydarzenie. Organizatorem Konkursu i Gali była Sopocka Organizacja Turystyczna we współpracy z Urzędem Miasta Sopotu.
Sopockie Perły to konkurs dla sopockich przedsiębiorców działających w szeroko pojętej branży turystycznej, który z roku na roku zyskuje na popularności i cieszy się dużym zainteresowaniem. Konkurs zorganizowali dla branży turystycznej miasto Sopot oraz Sopocka Organizacja Turystyczna. Łączna pula nagród wynosiła 25 tys. zł. Zwycięzców wybrała kapituła konkursowa, którą tworzyli: Jacek Karnowski – prezydent Miasta Sopotu, Anna Golec- Mastroianni Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, przewodnicząca Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu Aleksandra Gosk, prezes Pomorskiej Organizacji Turystycznej Marta Chełkowska, wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej Katarzyna Choczaj oraz eksperci tematyczni: Reni Jusis – wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów; Jacek Janowski – Dyrektor w Departamencie Promocji i Turystyki Krajowej Polskiej Organizacji Turystycznej (POT); Kamil Sadkowski – kulinarny obieżyświat; Karol Weber – inspektor hotelowy.
– Sopot to perła Trójmiasta. Dokładamy wszelkich starań, aby doskonalić ofertę turystyczną naszego miasta. Chcemy umacniać pozycję Sopotu jako uzdrowiska i miejsca wielu prestiżowych wydarzeń kulturalnych i sportowych. Cieszy nas rosnąca liczba zgłoszeń oraz duże zainteresowanie naszym konkursem. Mamy nadzieję, że na stałe wpisze się w tradycję miasta Sopotu i przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności Sopotu na rynku krajowym i zagranicznym– mówiła Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Anna Golec-Mastroianni podczas otwarcia gali.
Do konkursu zgłosiły się 52 firmy, a rywalizacja w poszczególnych kategoriach była bardzo wyrównana. Ostatecznie w gronie zwycięzców znaleźli się: Sopotorium Medical Resort – w kategorii Pobyt, Kolejowy Odjazd – w kategorii Debiut, Hipodrom Sopot (CSIO5* Sopot Horse Show 2021) – w kategorii Wydarzenie, Amber Dream Sopot – w kategorii Pro Eko oraz Restauracja Fisherman – w kategorii Kulinaria.
Laureaci:
- Kategoria „Debiut”
I miejsce – Kolejowy Odjazd
II miejsce – Goyki 3 Art Inkubator
III miejsce – Kawiarnia Cosma Sopot
- Kategoria „Wydarzenie”
I miejsce – Hipodrom Sopot, Międzynarodowe zawody w skokach CSIO5* Sopot 2021
II miejsce – MOSiR w Sopocie
III miejsce – Fundacja Teatru BOTO
- Kategoria „Pro eko”
I miejsce – Amber Dream Sopot
II miejsce – Sheraton Sopot Hotel
III miejsce – Biżuteria Sopot Seaglass
- Kategoria „Pobyt”
I miejsce – Sopotorium Medical Resort
II miejsce – Sofitel Grand Sopot
III miejsce – Sanhaus-Apartments – Sopot
- Kategoria „Kulinaria”
I miejsce – Fisherman
II miejsce – Stacja Sopot
III miejsce – Restauracja Brat Łata
Organizatorzy

Sponsorzy Gali Sopockie Perły



Patronat honorowy



Patroni medialni



Eksperci
Kamil Sadkowski
Kulinarny obieżyświat, od dziecka podróżował po świecie z dziadkami, gdzie nowe kultury i miejsca poznawał od kuchni. Przeszedł przez niemal wszystkie szczeble pracy w gastronomii. Jego przepisy cechuje prostota wykonania i nietuzinkowy smak. Fascynuje go kuchnia azjatycka oraz street food. Pomysłodawca K5 (autorskiej akademii kulinarnej) oraz współautor książki “Gastrobanda”.
Karol Weber
Inspektor Hotelowy. Hotelarz z wartościowym doświadczeniem i wiedzą zdobytą dzięki pracy w renomowanych hotelach międzynarodowych marek, w Polsce i za granicą. Specjalista hoteli butikowych i luksusowych. Doradza inwestorom przy tworzeniu koncepcji hoteli, pomaga w ich otwarciu, kontroluje jakość obsługi i szkoli personel. Pasjonat podróżowania. Autor bloga Enjoyyourstay.pl, gdzie opisuje trendy w hotelarstwie i podróżach, recenzuje i rekomenduje hotele.
Reni Jusis
Wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, ikona muzyki klubowej w Polsce. Reni Jusis jest jedną z niewielu polskich artystek, która w swej karierze nie ogranicza się tylko do jednego wizerunku i stylu, ale cały czas poszukuje i podąża za najświeższymi kierunkami w muzyce.
Ma na swoim koncie 7 płyt studyjnych, 6 Fryderyków i współpracę z największymi legendami polskiej sceny muzycznej, między innymi: Michałem Urbaniakiem , Urszulą Dudziak, Ewą Bem i Marcinem Pospieszalskim. Jej muzykę można określić jako mieszankę muzyki tanecznej i elektroniki. Jej styl charakteryzują przestrzenne aranżacje i osobiste teksty. Najlepszą wizytówką Artystki są niezwykle dynamiczne i pełne energii koncerty klubowe, które łączą nowoczesny live-act z setami DJ-skimi. Jest propagatorem ekologicznego stylu życia.
Jacek Janowski
Dyrektor w Departamencie Promocji i Turystyki Krajowej Polskiej Organizacji Turystycznej (POT). Specjalizuje się w marketingu terytorialnym. Jego domeną jest kształtowanie i promocja produktu turystycznego. Jest współautorem, jednego z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych przez POT, konkursu „Na najlepszy produkt turystyczny – Certyfikat POT” i wprowadzenia kategorii Złoty Certyfikat oraz modelu wspólnej organizacji konkursu z regionalnymi organizacjami turystycznymi.
Jest pomysłodawcą i koordynatorem Turystycznych Mistrzostw Blogerów oraz projektu promującego turystykę wiejską „Na wsi najlepiej”. Koordynuje również największą akcję promocyjną na rynku krajowym realizowaną przez Polską Organizację Turystyczną pod nazwą „Polska zobacz więcej-weekend za pół ceny”.
Kategorie konkursu
1. Pro eko
Dotyczy działań, których celem jest szeroko rozumiana ochrona środowiska, np.: segregacja śmieci, podejmowanie świadomych i konsekwentnych działań prowadzących do ograniczenia zużycia wody i/lub prądu, ograniczenie środków chemicznych, ograniczenie wykorzystania plastiku, szerzenie informacji na temat ochrony środowiska, prowadzenie działań promujących postawy ekologiczne, wdrożenie procesów i procedur pro-środowiskowych itp. Działania mogą być podejmowane jednorazowo lub stanowić cykl zdarzeń.
2. Pobyt
Dotyczy działań, które decydują o wyjątkowości oferty pobytowej, takich jak np.: różnorodność oferty, jej unikatowe cechy, zakres i sposób w jaki adresuje zróżnicowane potrzeby gości – kompleksowość – np. wypoczynku aktywnego, sportowe, kulturalnego itp.; wysoka jakość usług potwierdzona np. oceną na platformach rezerwacyjnych lub w wyniku przeprowadzanej ankiety wśród gości.
3. Kulinaria
Oferta, która w wyjątkowy sposób podkreśla regionalność, łączy lokalność z gustami klientów i współczesnymi trendami, a także wykorzystuje sezonowość; aktywności kulinarne, edukacyjne, które promują lokalne produkty kulinarne; wysoka jakość oferty potwierdzona ocenami klientów na profilach społecznościowych i/lub innych platformach internetowych i/lub status „best seller” potwierdzony odpowiednimi informacjami liczbowymi (liczba zamówień, wzrost do dowolnie wybranego okresu poprzedzającego).
4. Wydarzenie
Wydarzenie lub cykl wydarzeń, o dowolnym charakterze: muzycznym, literackim, sportowym, integracyjnym, poznawczym, kulinarnym itp. adresowane do szerokiego grona odbiorców, promujące Sopot jako miasto różnorodne, nowoczesne, zaangażowane z podaniem liczby, profilu uczestników; wysoka jakość oraz dopasowanie do potrzeb uczestników potwierdzone opiniami uczestników wydarzenia publikowanymi w kanałach social media lub na innych platformach internetowych.
5. Debiut
Działalność gospodarcza w szeroko pojmowanej branży turystycznej – sklep, kwiaciarnia, salon piękności, galeria itp. lub wydarzenie zorganizowane po raz pierwszy w Sopocie wraz z podaniem miar sukcesu debiutu: liczby klientów, stopnia zadowolenia itp.