ROWERY MEVO

Czym jest mevo?

Rower Metropolitalny Mevo jest najnowocześniejszym systemem wypożyczania rowerów miejskich w Europie. Liczba osiąga 4080 rowerów na trasie Gdańsk, Gdynia, Sopot, Tczew, Puck, Reda, Rumia, Kartuzy, Sierakowice, Somonino, Stężyca, Władysławowo, Żukowo oraz Pruszcz Gdański a mieszkańcy oraz turyści podczas codziennych objazdów mogą czerpać korzyści z rowerów, które są wyposażone m.in. we wspomaganie elektryczne, moduły GPS czy elektrozamek.
Wypożyczenie roweru jest bardzo proste, wystarczy wykonać go w 3 krokach posiadając smartfon lub karty.

Jak działa Mevo?

1. ZAREJESTRUJ SIĘ

Wypełnij formularz rejestracyjny na stronie www.rowermevo.pl/rejestracja lub za pomocą aplikacji mobilnej MEVO, a następnie zaakceptuj regulamin. Dokonaj opłaty inicjalnej oraz wybierz i ureguluj plan taryfowy.

Jeśli nie chcesz korzystać z planu taryfowego, skorzystaj z oferty “Opłata Minutowa”.
Po rejestracji otrzymasz na adres e-mail link, dzięki któremu będziesz mógł dokonać zweryfikowania swoich danych oraz zaksięgowania wpłat, tym działaniem aktywujesz konto.

Rejestracji można dokonać również kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta czynnym przez całą dobę pod numerem tel.: 58 350 20 20.

2. WYKUP ABONAMENT

Zaloguj się do swojego konta na stronie www.rowermevo.pl/login lub w aplikacji mobilnej MEVO, następnie sprawdź stan konta. Posiadane środki powinny pokryć wartość abonamentu, z którego chcesz skorzystać. Masz za mało środków? Skorzystaj z „Doładuj konto”. Nie potrzebujesz doładowywać konta? W zakładce „Abonamenty” znajdziesz opis taryfy. Zdecyduj z której chcesz skorzystać wybierając opcje „Aktywuj”.

Jeśli nie wybierzesz planu, będziesz korzystał z oferty „Opłata minutowa” – zapłacisz 10 gr za każdą rozpoczętą minutę.

Aby uregulować płatności na koncie do wyboru masz jedną z metod płatności: blik, karta płatnicza lub przelew internetowy.

UWAGA: W przypadku wybrania metody płatności za pomocą przelewu internetowego, zostanie wygenerowany indywidualny jednorazowy tytuł transakcji dedykowany dla konta użytkownika, niezwykle istotny dla poprawnego zaksięgowania wpłaty.

3. WYPOŻYCZ ROWER I JEDŹ

Chcesz wypożyczyć rower MEVO? Skorzystaj z aplikacji mobilnej MEVO lub sparowanej wcześniej z kontem karty zbliżeniowej RFID. Podejdź do wybranego roweru i za pomocą aplikacji mobilnej MEVO zeskanuj kod QR umieszczony z tyłu roweru lub zbliż kartę RFID do czytnika na rowerze. Czytnik karty znajduję się obok kodu QR.

Wypożyczenie zacznie się wraz z automatycznym otwarciem blokady o-lock. Podczas zwalniania blokady usłyszysz charakterystyczny dźwięk.

W przypadku braku możliwości skorzystania z wyżej wymienionych sposobów możesz skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta czynnym całą dobę pod numerem tel.: 58 350 20 20.

4. ZWRÓĆ ALBO ZAPARKUJ ROWER

Chcesz zwrócić rower? Zabezpiecz go poprzez ręczne zapięcie blokady o-lock, znajdującej się na tylnym kole. Zwróć rower na jednej ze stacji MEVO, albo w innym dowolnie wybranym przez Ciebie miejscu w obszarze funkcjonowania systemu MEVO. Unikaj miejsc trudnodostępnych, takich jak osiedla zamknięte czy prywatne posesje oraz tych należących do strefy niedozwolonej (np. okolice zbiorników wodnych, plaża, brzeg morski).

Pamiętaj zwrot poza stacją będzie Cię kosztował dodatkowe 3 zł.

Wypożyczyłeś rower poza stacją? Zwróć rower na stacji MEVO, doładujemy Twoje konto bonusem w wysokości 2 zł.

Chcesz zrobić przerwę w trakcie jazdy? Skorzystaj z opcji „Zaparkuj” dostępnej w aplikacji mobilnej MEVO w zakładce „Moje wypożyczenia” i postępuje zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na ekranie telefonu.

Linki do strony RowerMevo.pl