Sopot otrzymał tytuł Polskiej Marki Turystycznej.

Wręczenie wyróżnień odbyło się w Warszawie we wtorek, 27 lutego 2024 r., podczas rozstrzygnięcia III edycji konkursu Polskie Marki Turystyczne, organizowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną.

Głównym założeniem konkursu Polskie Marki Turystyczne jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych i profesjonalnie zarządzanych miast i regionów Polski. Marka Turystyczna musi wyróżniać się z oferty rynkowej, gwarantować jakość i odpowiadać na potrzeby gości.

– Nagroda jest potwierdzeniem strategii miasta i pracy nad jego wizerunkiem. Sopot to nie tylko słynny Monciak i najdłuższe drewniane molo w Europie. Tereny zielone, oferta rekreacyjna i uzdrowiskowa, wydarzenia kulturalne, baza noclegowa, restauracje i różnorodne możliwości spędzenia czasu bez względu na pogodę sprawiają, że w Sopocie każdy znajdzie coś dla siebie _- mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, pełniąca funkcję prezydentki Sopotu.

Jak podkreślono w uzasadnieniu przyznania Sopotowi wyróżnienia „Marka Sopot, którą zarządza Sopocka Organizacja Turystyczna, z sukcesem wykorzystuje nieograniczony potencjał turystyczny miasta. A miasto z kolei kontynuuje sięgające 200 lat tradycje uzdrowiskowe. SOT z powodzeniem wykorzystuje nowoczesne technologie i promuje Markę za pośrednictwem portalu turystycznego Sopotu. Wykorzystuje również inne, efektywne kanały komunikacji. O profesjonalnym zarządzaniu Marką, świadczy m.in. bogate doświadczenie w realizacji projektów realizowanych w ramach dofinansowania uzyskanego w otwartych konkursach oraz prowadzenie certyfikacji usług poprzez organizowanie konkursu Sopockie Perły (…) którego zadaniem jest wyróżnienie najlepszych przedstawicieli z branży turystycznej w kurorcie”.

Nagrodę-statuetkę Polska Marka Turystyczna odebrał Bartłomiej Barski, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej.

– Sopot to naprawdę wyjątkowe miasto, które ma wiele do zaoferowania o każdej porze roku. Miasto jest rozpoznawalne również przez wielu gości zagranicznych z całej Europy. Pobyt w Sopocie kojarzy się z prestiżem, wyjątkowością i jakością. Pozostawia niezapomniane wrażenia i budzi chęć powrotu. To właśnie zasługa wypracowywanej marki i promocji miasta, prowadzonej w ścisłej współpracy z branżą turystyczną – powiedział Bartłomiej Barski, prezes SOT.

Laureaci tytułu Polska Marka Turystyczna otrzymują pakiet świadczeń promocyjnych. Zostaną włączeni w wybrane działania prowadzone przez Polską Organizację Turystyczną, będą promowani na dedykowanych profilach Polskich Marek Turystycznych, w prasie oraz na profilach społecznościowych, prowadzonych przez POT. Będzie również możliwość skorzystania ze szkoleń oraz warsztatów.